torstai 25. elokuuta 2011

Too much work


Tämä on taas vaihteeks semmonen aamu, et tunnen itseni suht läskiplötköksi. Sitä tunnetta kenties edistää se, että vatsani on ollut aikamoinen jalkapallo koko viikon, tai etenkin nyt viikon loppua kohden. Tuntuu ettei vatsa kyllä ole toiminutkaan kahteen päivään, joten ei se sinänsä mikään ihme ole, että tänä aamuna painoin 57,5 tai jotain sellaista. Blaah.

En tajua mikä mun vatsaa vaivaa! Sinänsä on ihan järkeenkäypää, että vatsa "muuttuu kovaksi" kun siirtyy proteiinipitoisemmalle ruokavaliolle, koska maitorahkat sun muut kovettaa vatsaa. Olen kuitenkin kiinnittänyt asiaan erityisen paljon huomiota, ja sen lisäksi, että syön paljon kasviksia, olen syönyt Linum-kuituvalmistetta, jonka pitäisi auttaa asiaa.  Ongelma ei tosin yleensä ole ollut se, ettei vatsa toimisi, vaan tuotoksien tekstuuri. Viikonloppuna sain jopa haavan ollessani vessassa, koska no, arvaatte varmaan miksi. No juu. Mun vatsa ei koskaan aikaisemminkaan ole ollut mikään maailman onnellisin kumppani mulle, joten sinänsä "ei mitään uutta auringon alla". Tuntuu vaan oudolta, että kun katselen itseäni peilistä, ja tunnustelen pömppömasuani, varsinainen "makkara" vatsan päällä ei tunnu olevan se, mikä saa vatsani valtavaksi vaan  vatsalihasten alla oleva tavara… Että mikäs dieetti siihen sitten toimis? Maitohappobakteerit, vai?



Pakko tosin myöntää, että on sitä ylimääräistä on muuallakin. Ja se on vain läskiä, joka pitää vaan oikeasti laihduttaa, ei auta probiootit! Mietin tänään, että helkutti, enää viisi kiloa tavoitteeseen, niin vähän! Että pitäis vaan p*rkele tehdä töitä vähän kovemmin, niin -.

Valitettavasti, tiedän, että teen jo nyt töitä, liikaa. Kouluhommien lisäksi homehdun täällä mun osa-aikaduunissa, erityisesti tietysti silloin, kun muut ihmiset on sairaana. No joo…  Eilenkin kun tulin kotiin töistä klo 21 rupesin vielä lukemaan, koska arvelin, että en ehdi muuten tänään torstaina lukea loppuun niitä kappaleita, jotka oletetaan perjantaina osattavan. Kiva. Sitä ennen olin klo 9-11 luennolla, klo 11-13 salilla, klo 13-14 lounaalla ja klo 15-20 töissä. Klo 22:20 olin niin väsynyt, että menin sänkyyn kuuntelemaan itsesuggestiota ja nukkumaan.
Onneksi kohta on viikonloppu - ei töitä eikä koulua. Saan koko viikonlopun lukea koulua varten ja käydä salilla ihan omalla aikataulullani.

Opiskeluhommissa on se hysteerisen hauska puoli, että ne nyt vain pitää tehdä, vei ne sitten kuinka paljon aikaa tahansa. Itse kärsin lukihäiriöstä (keskivaikea), ja voin luvata, etten selviä mistään luku-urakasta ainakaan tavallista nopeammin. Taidan polttaa kynttilää vähän molemmista päistä, kun olen niin hullu, että teen opiskelun ohella vielä töitäkin?

Lisäksi oon ihan käsittämättömän jumissa alkuviikon (ja eilisenkin, siis) kuntosaleista. Sattuu reisiin (etu- ja taka-), latissimus dorseihin (muutenkin kaikkiin lapaluita ympäröiviin lihaksiin), vatsalihaksista puhumattakaan! Toivon, että toi tämän aamun 57,5 johtuisi osittain myös nesteiden kertymisestä lihaksiin. Miksi laihduttaminen on NIIN hidasta?  Olis kiva jos jostain kuuluis semmonen "JOS NYT ET SYÖ TOTA JUTTUA, NIIN PAINAT KAHDEN PÄIVÄN KULUTTUA 56,5 KILOA"-ääni, aina silloin kun meinaa syödä liikaa. Ehkä mä suggeroin itselleni sen äänen. Tai aivopesen. Ihan sama. Haluan laihtua nyt ja heti.

Välipala-aika. Ihan kuin haistaisin jossain maitorahkan?

3 kommenttia:

  1. Tuon Olipa päivä-haasteen (:

    VastaaPoista
  2. Kannattaa kokeilla vatsaongelmiin Jogi Tea Stomach Ease:a. Myydään luontaistuotekaupoissa. On hirmu hyvän makusta ja toimii suorastaan uskomattoman hyvin!

    VastaaPoista
  3. Joo, Martsu, oon niin hidas etten meinannut millään tajuta, mut nyt hiffasin :D

    Kiitos anonyymi, tuota en olekaan vielä kokeillut! Lähtee kyllä testiin, sillä sen verta paljon vaivaa tästä masusta on.

    VastaaPoista