perjantai 26. elokuuta 2011

Syksyn workout-pohdintoja


P90X ab ripper oli ihan kiva lisä mun kuntosalitreeniin, koska core-lihaksissa tosiaan tuntui seuraavana päivä. Aion siis jatkossakin jatkaa ab ripperin tekemistä muun lihaskuntotreenin yhteydessä, mutta en ole ihan varma, viitsinkö yrittää noita muita videoita katsoa, osaan varmaan treenata muita lihaksia myös ilman videota. 



Olen toisaalta miettinyt, että alkaisinko taas tekemään sykemittarin kunto-ohjelmaa? Olen nimittäin joskus vuonna nakki ja kivi ostanut sellaisen kohtuullisen hienon Polar-sykemittarin, johon voi ohjelmoida omaan kuntoon perustuvan syke-harjoitusohjelman (lähinnä hölkkäämistä/juoksua), jolloin kello laskee harjoitusajat ja tavoitesykealueet. Ideana olisi, että kävisin viikossa 3 kertaa kuntosalilla ja sen lisäksi sitten tekisin 3 sykejuoksulenkkiä kohottaakseni aerobista kuntoa. Vitsit jos en tolla "regiimillä" laihdu, niin en sitten millään! Tai, no tietty laihduttamisessa liikuntaakin tärkeämpää on syödä oikein, mutta (!) kun mä olen syönyt tosi terveellisesti! En oo syönyt herkkuja kuin korkeintaan kerran päivässä (ja nekin on olleet karppijuttuja, eikä mitään övereitä pitkään aikaan).

Oon lukenut paljon hyvää kahvakuulista. Niilläkin on mitä ilmeisimmin tarkoitus harjoitella ensisijaisesti lihaskuntoa. Kahvakuulia omalta kuntosaliltani löytyykin, mutta enpä ole niitä vielä uskaltanut testata. Ohjeetkin niitä varten olisi, mutta taidan vain olla liian kärsimätön, kun en jaksanut niitä yrittää tihrustaa (olen niin epävarma! pelkään tekeväni liikkeet väärin). No, ratkaisuksi olenkin miettinyt, että tekisin liikkeet vaan suoraan jonkin kahvakuulavideon avulla (latasin muutaman), katsoen videota HTC-puhelimesta  ollessani kuntosalilla.  Pitää yrittää tässä joku päivä kokeilla tuleeko hommasta mitään! Haluaisin lähinnä siksi harjoitella kahvakuulilla, että olen monesta paikka lukenut siitä, kuinka "huonoa" on treenata lihasryhmiä eristävillä kuntosalilaitteilla.  Mun treeniohjelmaan kylläkin kuuluu myös paljon vapaita painoja, (kyykkyjä ja esim. leuanvetoja), mutta ehkä voisin kuitenkin treenata vieläkin tehokkaammin? Lupaan raportoida sainko kahvakuulaharjoituksen tehtyä ja miltä se tuntui!

Löytäisinköhän jostain Jillian Michaelsin Kettlebell-videon?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti