perjantai 4. marraskuuta 2011

Kolme viikkoa

Aika rientää, ja toden totta, olen ollut poissa kolme viikkoa. Viimeisin kirjoitukseni olisi pitänyt olla uudesta itsesuggestiostani. Se kirjoitus taitaa olla jossain melkein valmiina, mutta juu, en sitten vain koskaan julkaissut sitä. Mutta unohdetaan se.

Minulla on niin kiire, että on ollut todella vaikea pitää yllä minkäänlaista laihdutusta. Kesältä minulle on onneksi jäänyt tavaksi monet hyvät jutut, olen esimerkiksi stevian avulla pystynyt pitämään sokerinkulutuksen kohtuullisena ja syömään esim. aamupuurot ja maitorahkat ilman lisäsokeria. Karppaaminen on jäänyt siihen, että en osta edelleenkään tavallista leipää kotiin. Koulussa saatan tosin syödä sitä muutaman viipaleen, mutta syön kuitenkin koululounaalla todella kasvispainoitteisesti. Mutta huonoon suuntaankin olen mennyt. Vanha "ruualla rentoutuminen / lohduttautuminen" on valitettavasti vieläkin elämässäni.

Miten sitten ylläpitää terveellisiä elämäntapoja koulu- ja työkiireiden keskellä? Olen nyt päättänyt, että ratkaisu saa luvan olla itsesuggestio. Sain vihdoin (kolme viikkoahan siinä meni!) uuden itsesuggestioni valmiiksi ja kuuntelin sen ensimmäistä kertaa tänä aamuna.

Se ei ole pelkästään laihdutussuggestio, jos se on sitä lainkaan. Otin siihen tietoinen syöminen-elementtejä, terveellisesti syömistä ja liikuntaa, mutta varsinaisesta painonlaskusta tai ihannevartalosta siinä ei puhuta. Yritän nyt tehdä tästä elämänvaiheesta itselleni sellaista henkisen kasvun aikaa. Siksi suggestiossa on jonkin verran myös mindfullness-ajatuksia, sellaista juuri tässä hetkessä läsnäoloa. Lisäksi kirjoitin siihen myös opiskelumotivaation kohotuslauseita ja vastaavaa. Tarkoitus olisi, että suggestion kuunteleminen myös pitkällä tähtäimellä lievittäisi ahdistuksen tunteita ja kannustaisi positiivisin keinoin minua panostamaan kouluun, liikuntaan ja terveelliseen syömiseen.

Itsesuggestioissa minulla on ollut ongelmana, että ennen pitkää niiden kuunteleminen unohtuu, ja samalla myös niiden positiiviset vaikutukset jäävät pois. Siksi otankin nyt uuden motivointisysteemin itselleni (osittain myös siksi, että minulla on edelleen yhdellä sivutilillä rahaa, jonka olin säästänyt motivaatiopalkintoja varten, joita en sitten koskaan ansainnutkaan) ja annan jatkossa motivaatiopalkintoja itselleni itsesuggestion kuuntelemisesta, enkä niinkään varsinaisesta painonlaskusta.

Plääni olis nyt sitten tällainen:
13.11. mennessä itsesuggestio tulisi kuunnella 8 kertaa.
--> jos onnistuu, motivaatiopalkintona Lush-hajuvesi

Jos tämä onnistui uusi tavoite:

14.11.- 27.11. välisenä aikana itsesuggestio tulisi kuunnella 12 kertaa.
--> jos onnistuu, motivaatiopalkintona 2 uutta paitaa/toppia.

En näin ensialkuun viitsi asettaa itselleni tämän enempää tavoitteita.

Olisi tavallaan kiva sanoa, että en ole enää E:n kanssa ja että olen päässyt täysin yli koko asiasta. Olen kyllä tavallaan päässytkin, tiedän nyt ettei se homma ikinä tule toimimaan. Näen E:tä kuitenkin vielä aika paljon. Me ollaan joululomalla menossa yhteiselle matkalla ja siksi en ole halunnut erota lopullisesti. Tuntuu, että loma on varmaan vähän mukavampi jos meillä on lämpimät välit, vaikka reissuun on kyllä lähdössä muitakin ihmisiä.  Tämä on minulle tietynlaista ylimenokautta. Tunnen olevani sinkku, mutta en etsi ketään, koska jos löytäisin, menettäisin E:n lopullisesti. Sopeudun tilanteeseen, koska jouluun on niin vähän aikaa. Sitäpaitsi, on ihan hyväkin minulle olla välillä yksin. En ehkä erottuani edellisestä poikaystävästäni pitänyt tarpeeksi taukoa. Keväällä olen varmasti valmiimpi seurustelemaan uudelleen.

Mutta toivottakaa minulle onnea uuden itsesuggestion kanssa. Kohti tasapainoisempaa elämää siis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti